Tuesday, October 6, 2015
عید قربانی ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤٰﯽ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻋﯿﺪ ﮐﻮ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺳﮯ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ (ﯾﻌﻨﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻋﯿﺪ ) ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﺩﺳﻮﯾﮟ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﻮ ﻣﻨﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻋﯿﺪ ﮐﻮ ﺑﮍﯼ ﻋﯿﺪ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺗﯿﻦ ﺩﻥ ﺗﮏ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻋﯿﺪ ﮐﻮ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺳﮯ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ (ﯾﻌﻨﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﻋﯿﺪ ) ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﮨﺮ ﺳﺎﻝ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﺩﺳﻮﯾﮟ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﻮ ﻣﻨﺎﺋﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻋﯿﺪ ﮐﻮ ﺑﮍﯼ ﻋﯿﺪ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺗﯿﻦ ﺩﻥ ﺗﮏ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﻣﺴﺘﺤﺒﺎﺕِ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤٰﯽ: ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﮯ ﺩﻥ ﮐﮯ ﻣﺴﺘﺤﺒﺎﺕ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﮨﯿﮟ: ۔ 1 ۔ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﺮﻧﺎ ( ﯾﻌﻨﯽ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﭘﯿﻨﺎ /ﻧﺎﺷﺘﮧ ﮐﺮﻧﺎ) ﺑﮩﺘﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﮔﻮﺷﺖ ﺳﮯ ﺍﻓﻄﺎﺭ ﮐﺮﯾﮟ ( ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﭽﮫ ﻧﮧ ﮐﮭﺎﺋﯿﮟ ﭘﺌﯿﮟ۔ 2 ۔ﻏﺴﻞ ﮐﺮﻧﺎ 3 ۔ ﺧﻮﺷﺒﻮ ﻟﮕﺎﻧﺎ 4 ۔ﻣﺴﻮﺍﮎ ﮐﺮﻧﺎ 5 ۔ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﺎﺱ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺍﭼﮭﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﭘﮩﻨﻨﺎ 6 ۔ ﺍﯾﮏ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﺳﮯ ﻭﺍﭘﺲ ﺁﻧﺎ 7 ۔ﻋﯿﺪ ﮔﺎ ﺗﮏ ﭘﯿﺪﻝ ﺟﺎﻧﺎ 8 ۔ﺑﻠﻨﺪ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﮯ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﻨﺎ ﻣﮑﺮﻭﮦ :ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺭﻭﺯ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﯾﺎ ﻋﯿﺪ ﮔﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﻣﮑﺮﻭﮦ ﮨﮯ ﺍﻟﺒﺘﮧ ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﻗﻀﺎ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﻭﻗﺖ: ﻋﯿﺪﯾﻦ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯﮐﺎ ﻭﻗﺖ ﺳﻮﺭﺝ ﮐﮯ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﮑﻞ ﺁﻧﮯ (ﺍﯾﮏ ﻧﯿﺰﮦ ﺑﻠﻨﺪ ﮨﻮﻧﮯ) ﺳﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺳﻮﺭﺝ ﮈﮬﻠﻨﮯ ﺗﮏ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ۔ (ﺍﮔﺮ ﻧﻤﺎﺯِ ﻋﯿﺪ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺳﻮﺭﺝ ﮈﮬﻞ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭨﻮﭦ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ( ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤٰﯽ ﺗﯿﻦ ﺩﻥ : ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﭘﮩﻠﮯ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﭼﮑﺎ ﮐﮧ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﺗﯿﻦ ﺩﻥ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﮔﺮ ﻋﯿﺪﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺴﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﺩﺱ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﻮ ﻧﮧ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎ ﺳﮑﯽ ﺗﻮ ﮔﯿﺎﺭﮦ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﮔﯿﺎﺭﮦ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﻧﮧ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎ ﺳﮑﯽ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺑﺎﺭﮦ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﻮ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﯽ۔ ﯾﮧ ﺣﮑﻢ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﮨﮯ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻋﯿﺪ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﺩﻥ ﺍﮐﯿﻠﮯ ﻧﻤﺎﺯِ ﻋﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮪ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺑﻼ ﻋﺬﺭ ﻋﯿﺪﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺩﻥ ﭘﮍﮬﻨﺎ ﮔﻨﺎﮦ ﮨﮯ۔ ﻧﻤﺎﺯِ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ: ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺍﻣﺎﻡ ﮐﮯ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯِ ﻋﯿﺪ ﻭﺍﺟﺐ ﻣﻊ ﭼﮫ ﺯﺍﺋﺪ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﮐﮯ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ۔ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺎ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ: ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﻭ ﺭﮐﻌﺖ ﮨﮯ۔ ﻋﺎﻡ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﻭﺭ ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﻦ ﭼﮫ ﺗﮑﺒﯿﺮﯾﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮐﮩﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺗﮑﺒﯿﺮِ ﺗﺤﺮﯾﻤﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮨﺎﺗﮫ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﮐﺮ ﺛﻨﺎ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ، ﭘﮭﺮﻭﻗﻔﮯ ﻭﻗﻔﮯ ﺳﮯ ﺩﻭ ﺩﻓﻌﮧ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺗﯿﺴﺮﯼ ﺩﻓﻌﮧ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﻟﺌﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺑﺂﻭﺍﺯِ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﻮﺭۃ ﺍﻟﻔﺎﺗﺤﮧ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺳﻮﺭﺕ ﭘﮍﮬﯿﮟ ﮔﮯ۔ﭘﮭﺮ ﺭﮐﻮﻉ ﺍﻭﺭ ﺳﺠﺪﮦ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﮐﻌﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﺑﺂﻭﺍﺯِ ﺑﻠﻨﺪ ﺳﻮﺭۃ ﺍﻟﻔﺎﺗﺤﮧ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺋﯽ ﺳﻮﺭﺕ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ، ﺭﮐﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻣﯿﮟ ﻭﻗﻔﮯ ﻭﻗﻔﮯ ﺳﮯ ﺗﯿﻦ ﺩﻓﻌﮧ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﺗﮏ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﭼﻮﺗﮭﯽ ﺩﻓﻌﮧ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺭﮐﻮﻉ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺩﻭ ﺗﮑﺒﯿﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﺗﻨﺎ ﻭﻗﻔﮧ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺗﺴﺒﯿﺢ ( ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺭﺑﯽ ﺍﻻﻋﻠﯽٰ) ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎ ﺳﮑﮯ۔ ﻋﯿﺪﯾﻦ ﮐﺎ ﺧﻄﺒﮧ: ﻋﯿﺪ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺟﻤﻌﮧ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﻭﺧﻄﺒﮯ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ ﺟﻨﻤﯿﮟ ﻋﯿﺪ ﺍﻭﺭ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺍﺣﮑﺎﻣﺎﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺎﻡِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﺗﮑﺒﯿﺮ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﮯ ’’ﺍﷲﺍﮐﺒﺮ ‘‘ ﮐﮩﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﮯ ﮔﻮﺷﺖ ﮐﻮ ﺩﮬﻮﭖ ﻣﯿﮟ ﺧﺸﮏ ﮐﺮﻧﺎ، ﺍﯾﺎﻡ ،ﯾﻮﻡ ﮐﯽ ﺟﻤﻊ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﮯ ﺩﻥ۔ ﯾﻮﮞ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﻮ ﺍ ﻭﮦ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕ ﺟﻮ ﮔﻮﺷﺖ ﺧﺸﮏ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺩﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﯾﺎﻡِ ﺗﺸﺮﯾﻖ : ﺍﯾﺎﻡِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ۹ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﺳﮯ ﻟﯿﮑﺮ ۱۲ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﺗﮏ ﭼﺎﺭ ﺩﻥ ﮨﯿﮟ۔ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕِ ﺗﺸﺮﯾﻖ: ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ۹ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯِ ﻓﺠﺮ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮐﺮ ۱۲ ﺫﻭﺍﻟﺤﺠﮧ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯِ ﻋﺼﺮﺗﮏ ﮨﺮ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﺂﻭﺍﺯِ ﺑﻠﻨﺪ ﭘﮍﮬﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ: ﺍﯾﺎﻡِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﻓﺮﺽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺗﮑﺒﯿﺮِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﮐﮩﻨﺎ ﮨﺮ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﭘﺮ ﻭﺍﺟﺐ ﮨﮯ۔ ﺗﮑﺒﯿﺮﺍﺕِ ﺗﺸﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ: ﺍَﷲُ ﺍَﮐﺒَﺮ ، ﺍَﷲُ ﺍَﮐﺒَﺮ ، ﻟَﺎﺍِﻟٰﮧَ ﺍِﻟَّﺎ ﺍﷲُ ﻭَﺍﷲُ ﺍَﮐﺒَﺮ ، ﺍَﷲُ ﺍَﮐﺒَﺮ ، ﻭﻟِﻠّٰﮧِ ﺍﻟﺤَﻤﺪُ ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺍﷲ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﮨﮯ ، ﺍﷲ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﮨﮯ ، ﺍﷲ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﮐﻮﺋﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﻻﺋﻖ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻭﺭﺍﷲ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﮨﮯ ، ﺍﷲ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﺍ ﮨﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﻌﺮﯾﻔﯿﮟ ﺍﷲ ﮨﯽ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ: ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺻﺎﺣﺐِ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﻟﻮﮒ ﺍﷲ ﮐﯽ ﺭﺍﮦ ﻣﯿﮟ ﮔﺎﺋﮯ ، ﺑﮭﯿﻨﺲ،ﺑﮭﯿﮍ، ﺑﮑﺮﯼ ﯾﺎ ﺍﻭﻧﭧ (ﻧﺮ ﯾﺎ ﻣﺎﺩﮦ) ﺧﺎﻟﺺ ﺍﷲ ﮐﯽ ﺭﺿﺎ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﭘﺲِ ﻣﻨﻈﺮ ﮐﺴﯽ ﺣﻼﻝ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﮐﻮ ﺍﷲﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﻗﺮﺏ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﺳﮯ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﻧﺎ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮩﻼﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺳﺐ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﺁﺩﻡ ؑ ﮐﮯ ﺩﻭ ﺑﯿﭩﻮﮞ ﮨﺎﺑﯿﻞ ﺍﻭﺭ ﻗﺎﺑﯿﻞ ﻧﮯ ﺩﯼ۔ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﻮﻧﮯ ﯾﺎ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮧ ﭘﮩﭽﺎﻥ ﭘﮩﻠﮯ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺟﺲ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﻮ ﺍﷲ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻗﺒﻮﻝ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﺗﻮ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺁﮒ ﺁﺗﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺟﻼ ﺩﯾﺘﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﺱ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻣﯿﮟ ﮐﻔﺎﺭ ﺳﮯ ﺟﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺟﻮ ﻣﺎﻝِ ﻏﻨﯿﻤﺖ ﮨﺎﺗﮫ ﺁﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺳﮯ ﺁﮒ ﻧﺎﺯﻝ ﮨﻮ ﮐﺮ ﮐﮭﺎ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ، ﯾﮧ ﺍﺱ ﺟﮩﺎﺩ ﮐﮯ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﻼﻣﺖ ﺳﻤﺠﮭﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺍُﻣﺖِ ﻣﺤﻤﺪﯾﮧ ﷺ ﭘﺮ ﺍﷲ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺍﻧﻌﺎﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﺎ ﮔﻮﺷﺖ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﻝِ ﻏﻨﯿﻤﺖ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺣﻼﻝ ﮐﺮ ﺩﯾﮯ ﮔﺌﮯ۔ﺣﺪﯾﺚ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﷲ ﷺ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﻌﺎﻣﺎﺕِ ﺍﻟٰﮩﯿﮧ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺍُﺣِﻠَّﺖ ﻟِﯽ ﺍﻟﻐَﻨَﺎﺋِﻢ) ﻣﯿﺮﮮ ﻟﺌﮯ ﻣﺎﻝِ ﻏﻨﯿﻤﺖ ﺣﻼﻝ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ) ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺎﻝِ ﻏﻨﯿﻤﺖ ﮐﻮ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﺩﮮ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ۔ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ - ﺳﻨﺖِ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻤﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﺎ ﺧﻮﺍﺏ: ’’ ﺳﻮ ﺟﺐ ﻭﮦ ﻓﺮﺯﻧﺪ ( ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ) ﺍﯾﺴﯽ ﻋﻤﺮ ﮐﻮ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮐﮧ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﭼﻠﻨﮯ ﭘﮭﺮﻧﮯ ﻟﮕﺎ ﺗﻮ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ: ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﮐﻮ ﺫﺑﺢ ﮐﺮﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ ‘‘۔ (ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ) ﺍﯾﮏ ﺭﺍﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﮐﻮ ﺫﺑﺢ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺑﻌﺾ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺧﻮﺍﺏ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﻮ ﺗﯿﻦ ﺭﻭﺯ ﻣﺘﻮﺍﺗﺮﺩﮐﮭﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ (ﻗﺮﻃﺒﯽ )۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻃﮯ ﺷﺪﮦ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﺎ ﺧﻮﺍﺏ ﻭﺣﯽ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺱ ﺧﻮﺍﺏ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﷲ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﻮ ﺣﮑﻢ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﮐﻠﻮﺗﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﻮ ﺫﺑﺢ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ۔ﯾﻮﮞ ﯾﮧ ﺣﮑﻢ ﺑﺮﺍﮦِ ﺭﺍﺳﺖ ﮐﺴﯽ ﻓﺮﺷﺘﮯ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺑﮭﯽ ﻧﺎﺯﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﺗﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﮐﮭﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺣﮑﻤﺖ ﺑﻈﺎﮨﺮﯾﮧ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺷﻌﺎﺭﯼ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﻤﺎﻝ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮ، ﺧﻮﺍﺏ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺩﯾﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻧﻔﺲ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺗﺎﻭﯾﻼﺕ ﮐﯽ ﺑﮍﯼ ﮔﻨﺠﺎﺋﺶ ﺗﮭﯽ، ﻟﯿﮑﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺗﺎﻭﯾﻼﺕ ﮐﺎ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺍﷲﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﮯ ﺁﮔﮯ ﺳﺮ ﺗﺴﻠﯿﻢِ ﺧﻢ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔"ﺗﻔﺴﯿﺮِ ﮐﺒﯿﺮ " ﺑﯿﭩﮯ ﺳﮯ ﻣﺸﻮﺭﮦ : ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﺳﮯ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﭘﻮﭼﮭﯽ۔ ’’ًﺳﻮ ﺗﻢ ﺑﮭﯽ ﺳﻮﭺ ﻟﻮ ﮐﮧ ﺗﻤﮭﺎﺭﯼ ﮐﯿﺎ ﺭﺍﺋﮯ ﮨﮯ"ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﻮﭼﮭﯽ ﮐﮧ ﺁﭖؑ ﮐﻮ ﺣﮑﻢِ ﺍﻟٰﮩﯽ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﺮﺩﺩ ﺗﮭﺎ، ﺑﻠﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﺎ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻟﯿﻨﺎ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﺱ ﺁﺯﻣﺎﺋﺶ ﻣﯿﮟ ﮐﺲ ﺣﺪ ﺗﮏ ﭘﻮﺭﺍ ﺍﺗﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ؟ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﺎ ﻃﺮﺯ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﯾﮧ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﺣﮑﺎﻡِ ﺍﻟٰﮩﯽ ﮐﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﺗﻮ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺗﯿﺎﺭ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﻭﮦ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺣﮑﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﺣﺘﯽ ﺍﻟﻤﻘﺪﻭﺭ ﺳﮩﻮﻟﺖ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﮨﻮ، ﺁﭖ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺑﯿﭩﮯ ﺳﮯ ﻣﺸﻮﺭﮮ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﺫﮐﺮ ﮐﯽ ﮐﮧ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﻮ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﮯ ﺍﷲ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺫﺑﺢ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﺫﯾﺖ ﺳﮩﻨﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺳﮯ ﺗﯿﺎﺭ ﮨﻮ ﺳﮑﮯ۔ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮦ ﺑﯿﭩﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺧﻠﯿﻞ ﮐﺎ ﺑﯿﭩﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺧﻮﺩ ﻣﻌﺼﺐِ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﭘﺮ ﻓﺎﺋﺰ ﮨﻮﻧﺎ ﺗﮭﺎ، ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺑﺎً ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ: ۔ ﻓﺮﻣﺎﮞ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ : ’’ﺍﺑّﺎ ﺟﺎﻥ! ﺟﺲ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺣﮑﻢ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺍُﺳﮯ ﮐﺮ ﮔﺰﺭﺋﯿﮯ"ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﮐﮯ ﺑﮯ ﻣﺜﺎﻝ ﺟﺬﺑﮧﺀِ ﺍﯾﺜﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﺗﻮ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﯽ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﻢ ﺳِﻨﯽ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﷲ ﻧﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﮐﯿﺴﯽ ﺫﮨﺎﻧﺖ ﺍﻭﺭ ﮐﯿﺴﺎ ﻋﻠﻢ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺍﷲ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﺣﮑﻢ ﮐﺎ ﺣﻮﺍﻟﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮦ ﺳﻤﺠﮫ ﮔﺌﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻋﻠﯿﮭﻢ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﺎ ﺧﻮﺍﺏ ﻭﺣﯽ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ، ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺍﺏ ﮐﮯ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺣﮑﻢِ ﺍﻟٰﮩﯽ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﮐﻮ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﺩﻻﯾﺎ ﮐﮧ:۔ ’’ ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﷲ ﺁﭖ ﻣﺠﮭﮯ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﭘﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔‘‘ (ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ) ﺍﺱ ﺟﻤﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﮐﯽ ﻏﺎﯾﺖِ ﺍﺩﺏ ﺍﻭﺭ ﻏﺎﯾﺖِ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﮐﻮ ﺗﻮ ﺩﯾﮑﮭﯿﮯ، ﺍﯾﮏ ﺗﻮ ﺍِ ﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﷲ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺳﭙﺮﺩ ﮐﺮ ﺩﯾﺎﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻭﻋﺪﮮ ﻣﯿﮟ ﺩﻋﻮﮮ ﮐﯽ ﺟﻮﻇﺎﮨﺮﯼ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﺳﮯ ﺧﺘﻢ ﻓﺮﻣﺎ ﺩﯾﺎ۔ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﻞ: ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺑﺎﭖ ﺑﯿﭩﮯ ﻧﮯ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﻞ ﮐﺎ ﻣﺼﻤﻢ ﺍﺭﺍﺩﮦ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺍﺭﺍﺩﮮ ﺳﮯ ﮔﮭﺮ ﺳﮯ ﻧﮑﺎﻝ ﭘﮍﮮ۔ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﻦ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﻮ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺣﯿﻠﮯ،ﺑﮩﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﮩﮑﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﮨﺮ ﺑﺎﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺳﺎﺕ ﮐﻨﮑﺮﯾﺎﮞ ﻣﺎﺭ ﮐﺮ ﺑﮭﮕﺎ ﺩﯾﺎ۔ (ﺁﺝ ﺗﮏ ﻣﻨٰﯽ ﮐﮯ ﺗﯿﻦ ﺟﺒﺮﺍﺕ ﭘﺮ ﺍﺳﯽ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻋﻤﻞ ﮐﯽ ﯾﺎﺩ ﻣﯿﮟ ﮐﻨﮑﺮﯾﺎﮞ ﻣﺎﺭﯼ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ)ﺑﺎﻵﺧﺮ ﺟﺐ ﻭﮦ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺑﺎﭖ ﺑﯿﭩﺎ ﯾﮧ ﺍﻧﻮﮐﮭﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﮔﺎﮦ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ’’ ﺍﺑﺎ ﺟﺎﻥ! ﻣﺠﮭﮯ ﺧﻮﺏ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﺩﯾﺠﯿﮯ، ﺗﺎﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﮍﭖ ﻧﮧ ﺳﮑﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﭙﮍﮮ ﺑﮭﯽ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﺑﭽﺎﺋﯿﮯ، ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮧ ﮨﻮ ﮐﮧ ﺍﻥ ﭘﺮ ﻣﯿﺮﮮ ﺧﻮﻥ ﮐﯽ ﭼﮭﯿﻨﭩﯿﮟ ﭘﮍﯾﮟ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﺍ ﺛﻮﺍﺏ ﮔﮭﭧ ﺟﺎﺋﮯ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﯿﺮﯼ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﻣﯿﺮﺍ ﺧﻮﻥ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﮔﯽ ﺗﻮ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻏﻢ ﮨﻮ ﮔﺎ، ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﭼﮭﺮﯼ ﺗﯿﺰ ﮐﺮ ﻟﯿﺠﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﻣﯿﺮﮮ ﺣﻠﻖ ﭘﺮ ﺫﺭﺍ ﺟﻠﺪﯼ ﺟﻠﺪﯼ ﭘﮭﯿﺮﯾﮯ ﮔﺎ ﺗﺎﮐﮧ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﺍ ﺩﻡ ﻧﮑﻞ ﺳﮑﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻣﻮﺕ ﺑﮍﯼ ﺳﺨﺖ ﭼﯿﺰ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺁﭖ ﻣﯿﺮﯼ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﻣﯿﺮﺍ ﺳﻼﻡ ﮐﮩﮧ ﺩﯾﺠﯿﮯ ﮔﺎ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺁﭖ ﻣﯿﺮﯼ ﻗﻤﯿﺺ ﻣﯿﺮﯼ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﻟﮯ ﺟﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻟﮯ ﺟﺎﮨﯿﮟ، ﺷﺎﯾﺪ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺗﺴﻠﯽ ﮨﻮ‘‘ ﺍﮐﻠﻮﺗﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺳﻦ ﮐﺮ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﭖ ﮐﮯ ﺩﻝ ﭘﺮ ﮐﯿﺎ ﮔﺰﺭ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯﮦ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﮯ۔ ﻣﮕﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﮐﺎ ﭘﮩﺎﮌ ﺑﻦ ﮐﺮ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ’’ ﺑﯿﭩﮯ! ﺗﻢ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﭘﻮﺭﺍ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﻣﯿﺮﮮ ﮐﺘﻨﮯ ﺍﭼﮭﮯ ﻣﺪﺩﮔﺎﺭ ﮨﻮ۔ ‘‘ ﯾﮧ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﻮ ﺑﻮﺳﮧ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﭘُﺮﻧﻢ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺑﺎﻧﺪﮪ ﺩﯾﺎ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ؑ ﮐﻮ ﺳﯿﺪﮬﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﻟﭩﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﮔﻠﮯ ﭘﺮ ﭼﮭﺮﯼ ﭼﻼﻧﮯ ﻟﮕﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺭ ﭼﮭﺮﯼ ﭼﻼﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﮔﻼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﭩﺘﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﷲ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻗﺪﺭﺕ ﺳﮯ ﭘﯿﺘﻞ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﭨﮑﮍﺍ ﺑﯿﭻ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﺋﻞ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺱ ﻣﻮﻗﻊ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮯ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﯾﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﺶ ﮐﯽ ﮐﮧ ﺍﺑﺎ ﺟﺎﻥ ! ﻣﺠﮭﮯ ﭼﮩﺮﮮ ﮐﮯ ﺑﻞ ﮐﺮﻭﭦ ﺳﮯ ﻟﭩﺎ ﺩﯾﺠﺌﮯ، ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻣﯿﺮﺍ ﭼﮩﺮﺍ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺷﻔﻘﺖ ﭘﺪﺭﯼ ﺟﻮﺵ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﻟﮕﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮔﻼ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﭧ ﭘﺎﺗﺎ۔ ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺍﻭﻧﺪﮬﮯ ﻣﻨﮧ ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺮ ﻟﭩﺎ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺳﮯ ﭼﮭﺮﯼ ﭼﻼﻧﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮ ﺩﯼ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﷲ ﮐﻮ ﺗﻮ ﺑﺲ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻟﯿﻨﺎ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺗﮭﺎ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﭘﻮﺭﯼ ﻃﺮﺡ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﮨﻮ ﭼﮑﮯ ﺗﮭﮯ۔ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ : ﻏﯿﺐ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺁﻭﺍﺯ ﺁﺋﯽ ’’ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺁﻭﺍﺯ ﺩﯼ ﮐﮧ ﺍﮮ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ! ﺗﻢ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﺎ ﺧﻮﺍﺏ ﺳﭻ ﮐﺮ ﺩﮐﮭﺎﯾﺎ‘‘ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﻞ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﮐﺎﻡ ﺗﻤﮭﺎﺭﮮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﻢ ﻧﮯ ﮐﻮﺋﯽ ﮐﺴﺮ ﻧﮧ ﺍﭨﮭﺎ ﺭﮐﮭﯽ۔ ﺍﺏ ﯾﮧ ﺁﺯﻣﺎﺋﺶ ﭘﻮﺭﯼ ﮨﻮ ﭼﮑﯽ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺍﺏ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﻭ۔ ’’ ﮨﻢ ﻣﺨﻠﺼﯿﻦ ﮐﻮ ﺍﯾﺴﺎ ﯾﮧ ﺻﻠﮧ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‘‘ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﻌﻨﯽ ﺟﺐ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﻨﺪﮦ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﮯ ﺁﮔﮯ ﺳﺮ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺧﻢ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﺁﻣﺎﺩﮦ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﮨﻢ ﺑﺎﻵﺧﺮ ﺍﺳﮯ ﺩﻧﯿﺎﻭﯼ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺑﭽﺎ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﮐﺎ ﺍﺟﺮ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻧﺎﻣﮧﺀِ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮫ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﺁﻭﺍﺯ ﺳﻦ ﮐﺮ ﺍﻭﭘﺮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﺟﺒﺮﺋﯿﻞ ؑ ﺍﯾﮏ ﻣﯿﻨﮉﮬﺎ ﻟﺌﮯ ﮐﮭﮍﮮ ﺗﮭﮯ۔ ’’ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﮍﺍ ﺫﺑﯿﺤﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻋﻮﺽ ﻣﯿﮟ ﺩﯾﺎ‘‘ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﮧ ﺟﻨﺘﯽ ﻣﯿﻨﮉﮬﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﻮ ﻋﻄﺎ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﷲ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﮯ ﻋﯿﻦ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ ﺍﺱ ﻣﯿﻨﮉﮬﮯ ﮐﻮ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﺱ ﺫﺑﯿﺤﮧ ﮐﻮ ’ ’ ﻋﻈﯿﻢ ‘‘ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺍﷲ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺁﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﻮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﮏ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺁﺝ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ؑ ﮐﯽ ﺍﺳﯽ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻋﯿﺪ ﺍﻻﺿﺤﯽ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ﺍﻭﺭ ﺣﺠﺎﺝِ ﮐﺮﺍﻡ ﺗﯿﻦ ﺟﻤﺮﺍﺕ ﮐﻮ ﺳﺎﺕ ﺳﺎﺕ ﮐﻨﮑﺮﯾﺎﮞ ﻣﺎﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕِ ﮨﺎﺟﺮﮦ ؑ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺻﻔﺎ ﻭ ﻣﺮﻭٰﯼ ﭘﺮ ﺳﻌﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﻣﺴﺎﺋﻞِ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺟﺎﻧﻮﺭﮐﯽ ﻋﻤﺮ : ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﮨﻮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ﺍﮔﺮ ﻋﻤﺮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﮐﻢ ﮨﻮﺗﻮ ﺍﯾﺴﮯ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﮩﯿﮟ۔ 1 ۔ ﺍﻭﻧﭧ : ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﭘﺎﻧﭻ (5 ) ﺳﺎﻝ۔ 2 ۔ ﮔﺎﺋﮯ ، ﺑﮭﯿﻨﺲ : ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺩﻭ ( 2) ﺳﺎﻝ۔ 3 ۔ ﺑﮭﯿﮍ ، ﺑﮑﺮﯼ : ﮐﻢ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺍﯾﮏ ( 1) ﺳﺎﻝ۔ ﻧﻮﭦ: ﺑﮭﯿﮍ ﮐﺎ ﺑﭽﮧ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﮐﻢ ﮨﻮ ﻣﮕﺮ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﮐﺎ ﮨﯽ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﮏ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﺑﮭﯿﮍﻭﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﮐﮭﮍﺍ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮨﯽ ﻧﻈﺮ ﺁﺋﮯ۔ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ۔ ﺟﻦ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ : 1 ۔ ﺍﯾﺴﺎﺟﺎﻧﻮﺭﺟﺲ ﮐﮯ ﺟﺴﻢ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻋﻀﻮ ﭘﻮﺭﯼ ﻃﺮﺡ ﯾﺎ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﭽﮫ ﺣﺼﮧ ﺿﺎﺋﻊ ﮨﻮ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﯾﺎ ﮐﭧ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ۔ 2 ۔ ﺑﮩﺖ ﮨﯽ ﮐﻤﺰﻭﺭ ﺟﺎﻧﻮﺭﺟﻮ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﮔﺎﮦ ﺗﮏ ﺧﻮﺩ ﭼﻞ ﮐﮯ ﺑﮭﯽ ﻧﮧ ﺟﺎ ﺳﮑﮯ۔ 3 ۔ ﻟﻨﮕﮍﺍ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﺣﺼﮧ ﺩﺍﺭﯼ : ﺍﻭﻧﭧ، ﮔﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺳﺎﺕ ﺁﺩﻣﯽ ﺷﺮﯾﮏ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﺟﺒﮑﮧ ﺑﮭﯿﮍ، ﺑﮑﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﺩﻧﺒﮧ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﺍﮐﺖ ﺩﺍﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﯽ۔ ﺑﮭﯿﮍ ، ﺑﮑﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﺩﻧﺒﮧ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺻﺮﻑ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﺑﻨﺪﮮ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﮐﯽ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ۔ ﻧﯿﺖِ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ: ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﮨﯽ ﮨﻮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ، ﺍﮔﺮ ﮔﻮﺷﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺿﺎﺋﻊ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ۔ ﺍﻭﻧﭧ ، ﮔﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯿﻨﺲ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﯾﮏ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﮐﯽ ﮨﯽ ﮨﻮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﮐﯽ ﻧﯿﺖ ﺑﮭﯽ ﮔﻮﺷﺖ ﮐﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﮐﺴﯽ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﮔﯽ۔ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺿﺎﺋﻊ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ۔
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment